social/twitter_normal.png social/youtube_normal.png

Wakacje brzeskiego DSM-u 29 - 07 - 2023

Brzeski DSM działający przy parafii Miłosierdzia Bożego tworzy nowe tradycje. Tym razem dziewczęta wyruszyły na kilkudniową wycieczkę, która odbyła się w dn 25 – 28  czerwca 2023 r.

Tak oto ten czas relacjonują same dziewczęta:

„W pierwszą niedzielę wakacji nasza grupa DSM wraz z S. Sylwią, S. Kasią i S. Beatą wyruszyła na długo wyczekiwany odpoczynek. Celem naszej wycieczki było nie tylko zdobycie górskich szczytów, ale przede wszystkim zauważenie dobra, jakim Bóg obdarza nas każdego dnia.

Po Mszy Świętej ruszyłyśmy do Zakopanego, gdzie zostałyśmy ciepło przyjęte przez Siostry Służebniczki posługujące przy Parafii Matki Bożej Objawiającej Cudowny Medalik w Zakopanem. Poznałyśmy również rodzinę S. Sylwii, która towarzyszyła nam podczas górskich wędrówek. Po pysznym obiedzie i rozpakowaniu bagaży ruszyłyśmy w drogę. Naszym pierwszym celem była Gubałówka. Na szczycie czekały na nas piękne widoki. Wieczór upłynął nam na zabawie i nabieraniu sił na kolejne przygody. Wieczorem na wspólnej modlitwie podziękowaliśmy Panu Bogu za cały dzień i powierzyłyśmy siebie i czas wycieczki a także  nasze rodziny Jego opiece.

Poniedziałkowy poranek niektóre z nas rozpoczęły wraz ze wschodem słońca, a o 7.15 wszystkie byłyśmy już w kaplicy, by przywitać się z Panem Jezusem. Dobrze przygotowane wyruszyłyśmy na kolejne górskie szlaki.  Tym razem była to Hala Gąsienicowa. W dojściu na szczyt towarzyszyła nam p. przewodnik, która opowiedziała historię otaczających nas miejsc . Hurra… kolejny szczyt za nami! Wracając, zatrzymałyśmy się na polanie, aby rozmyślać nad tekstem pt. ,,Bóg moim Ojcem’’ i uczyć się odkrywać Jego dary które otrzymujemy każdego dnia. Po południu odgrywałyśmy scenki fragmentów Pisma Świętego, które mówiły o Jego dobroci, oraz co Jezus chciał nam przekazać przez swoją działalność na Ziemi. Odkrywałyśmy także, że druga osoba jest dla nas darem. Miło było usłyszeć od koleżanki obok kilka miłych słów. Tradycyjnie dzień zakończyłyśmy wspólną modlitwą i śpiewem Apelu Jasnogórskiego.

We wtorek pogoda nas nie rozpieszczała. Jednak mimo to zobaczyłyśmy wiele jaskiń oraz przeszłyśmy  kilkoma wąwozami, podziwiając uroki natury.  Miałyśmy również okazję odwiedzić bacówkę i skosztować prawdziwych oscypków. Po obiedzie, jak to zwykle była na dsmowych wycieczkach, odbyło się spotkanie w sali. Tym razem odkrywałyśmy prawdę, że mogę być pięknym darem dla innych, że Pan Bóg chce mnie ukształtować na wartościowego człowieka, że to jaka jestem lub będę zależy także od każdej znać. Bawiąc się w rzeźbiarza odkrywałyśmy, że kształtowanie siebie wymaga uwagi, cierpliwości. Trzeba też wiedzieć „co” chce się osiągnąć.

Wtorek to dzień bogaty w przeżycia. Tego dnia parafianie w Olczy świętowali rocznicę objawienia się Matki Bożej S. Katarzynie Labouré. Maryja obiecała wtedy, że każdy kto będzie z szacunkiem nosił Cudowny Medalik, dostąpi wielu łask. Każda z nas  w czasie przyjęcia do DSM-u taki otrzymała ten wyjątkowy dar, dlatego też z wielką radością włączyłyśmy się do uroczystych obchodów: uczestniczyłyśmy we Mszy Świętej oraz procesji różańcowej. Wielkim wyróżnieniem był dla nas śpiew w czasie mszy świętej, włączenie się w Liturgię Słowa oraz prowadzenie dziesiątki różańca

W środę w drodze do Rabkolandu zatrzymaliśmy się w przepięknym ludźmierskim sanktuarium. Po krótkiej modlitwie ruszyliśmy  dalej - do parku rozrywki, gdzie spędziłyśmy resztę dnia na niezapomnianym szaleństwie. Były lody, adrenalina i wiele radości.

Wycieczka to czas radości, zabaw, modlitwy, wspólnych spacerów oraz nawiązywania głębszych znajomości. Mamy nadzieję, na kolejne superowe wyjazdy
„O Maryjo bez grzechu poczęta, módl się za nami, którzy się do Ciebie uciekamy”